Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 19, 2020
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Pole koła. Zapisz notatkę do zeszytu. r – długość promienia r 2  = r *  r P-pole powierzchni Bardzo proszę przesłanie  zdjęć zadań, notatek i prac z matematyki i geografii. magda.wal@sosw.swinoujscie.pl
KLASA VII TEMAT: Układ współrzędnych-powtórzenie. ZADANIE https://www.matzoo.pl/klasa7/punkt-w-ukladzie-wspolrzednych_55_405 https://www.matzoo.pl/klasa7/odczytywanie-wspolrzednych_55_406 Julia bardzo proszę o zdjęcia  prac z matematyki i geografii. Pozdrawiam magda.wal@sosw.swinoujscie.pl
Obraz
KLASA V TEMAT: Objętość prostopadłościanu. PRZYKŁAD; Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach: a=2cm b= 3cm c=6cm V=a*b*c V= 2cm * 3 cm * 6cm = 36 cm 3                                    cm * cm * cm = cm 3 ZADANIE Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach: a= 3 cm b= 1 cm c= 4 cm V=a*b*c
Obraz
KLASA VI TEMAT: Bryły -powtórzenie. ZADANIE
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Długość okręgu-zadania. ZADANIE Oblicz przybliżony obwód koła o promieniu r = 9cm , przyjmując   przybliżenie  π  ≈ 3
Obraz
KLASA VI TEMAT: Pole powierzchni bryły. Zapisz notatkę do zeszytu. Rozcinając kartonowy model graniastosłupa i rozprostowując go na płaszczyźnie, otrzymujemy siatkę graniastosłupa. Siatka składa się z  np. prostokątów będących ścianami bocznymi i dwóch wielokątów, będących podstawami. Aby obliczyć pole powierzchni graniastosłupa musimy policzyć pole powierzchni wszystkich jego ścian. Obliczymy w ten sposób ile potrzebujemy kartonu do zbudowania tej bryły.
Obraz
KLASA IV  Lekcja na środę i piątek. TEMAT: Powtórzenie wiadomości. Nie robimy zadania 2
Obraz
KLASA VII   ŚRODA I CZWARTEK TEMAT: Układ współrzędnych-powtórzenie wiadomości. ZADANIE:
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Długość okręgu. ZADANIE: Przygotuj duży talerz, wstążkę, tasiemkę lub sznurek.  Zmierz średnicę talerza d, następnie tasiemką obłóż  talerz dookoła. Zmierz długość wykorzystanej tasiemki. Jej długość podziel na kalkulatorze przez długość średnicy. 
Obraz
KLASA V TEMAT: Objętość i pojemność. Przepisz do zeszytu. ZADANIE Sprawdź na różnych produktach w domu jaką mają pojemność. Przykład: Dezodorant 150 ml
Obraz
KLASA VII TEMAT: Odcinki w układzie współrzędnych. ZAPISZ NOTATKĘ Ola ma 160 cm wzrostu, a jej brat Marcin 190 cm. Oblicz średni wzrost rodzeństwa. Średni wzrost brata i siostry odpowiada średniej arytmetycznej liczb 160 i 190, czyli x=(160cm+190cm) : 2=175 cm Na osi liczbowej liczba 175 jest jednakowo oddalona od obu liczb 160 i 190. Z własności średniej arytmetycznej dwóch liczb wynika, że liczba odpowiadająca średniej dwóch liczb leży na osi liczbowej dokładnie pośrodku między tymi dwoma liczbami.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Plan i skala. ZADANIE: Podaj wymiary w rzeczywistości (prawdziwe) jeśli: długość tarasu na planie wynosi 3 cm to w rzeczywistości jest to 3 m długość  garażu na planie wynosi 4 cm to w rzeczywistości  jest to ......m
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Koło  i okrąg Koło to część płaszczyzny ograniczona okręgiem wraz z tym okręgiem. Okrąg to zbiór punktów równo oddalonych od środka.  Własności: ·        Promień r – to odcinek łączący środek okręgu lub koła z dowolnym punktem na okręgu. Długość promienia jest równa połowie długości średnicy. ·        Średnica 2r – jest dwa razy większa od promienia, to najdłuższa cięciwa przechodząca przez środek koła lub okręgu i łącząca dwa dowolne punkty na okręgu. Średnica dzieli koło na dwa półkola a okrąg na dwa półokręgi. ·        Cięciwa CD – to odcinek łączący dwa dowolne punkty na okręgu. Cięciwa dzieli okrąg na dwie części. ZADANIE Uzupełnij: a)    odcinek łączący dwa dowolne punkty okręgu to........................... , b)    ............................ - odcinek ten łączy środek okręgu lub koła z dowolnym punktem okręgu, c)    średnica dzieli koło na dwa ...............  d)     długość promienia jest równa
Obraz
KLASA VI TEMAT: Siatki brył. ZADNIE Poproś Rodziców o pudełko, karton. Następnie rozłóż  go tak jak na rysunku nr 1. Tak powstała siatka bryły.
Obraz
KLASA V TEMAT: Bryły. Zapoznajcie się z prezentacją: ZADANIE Podaj przykłady brył w Twoim otoczeniu. ZADANIE  2  DODATKOWE
Obraz
KLASA VI TEMAT: Zamiana jednostek. ZADANIE Uzupełnij:   5 l= ........ dm 3 10 l= ........ dm  3   3 l= ........ dm  3 100 l= ........ dm  3  17 l= ........ dm  3  33 l= ........ dm  3
Obraz
KLASA IV TEMAT: Mapa i plan. Odcinki na mapach i planach rysowane są w skali. Skala określa nam jak bardzo dany przedmiot został pomniejszony lub powiększony. Czym jest skala i jaką ją odczytać? Jeżeli mamy przedmiot w skali 1: 1 to znaczy, że wymiary przedmiotu na kartce są dokładnie takie same jak w rzeczywistości. Jeśli więc przyłożysz telefon do zeszytu i odrysujesz go, to będzie on narysowany dokładnie w skali 1:1. Skala 2:1 oznacza, że narysowany przedmiot ma wymiary dwa razy większe od wzoru. Skala 1:2 oznacza, że narysowany przedmiot ma wymiary dwa razy mniejsze od wzoru.  Przepiszcie notatkę do zeszytu.
Obraz
KLASA V TEMAT: Pola figur - powtórzenie. ZADANIE: Jeśli pokój ma wymiary 3m i 5 m, to jaką powierzchnię ma podłoga w tym pokoju?  Jaką figurą jest podłoga w tym pokoju?