Posty

Wyświetlanie postów z maja 3, 2020
Obraz
KLASA V TEMAT: Kalendarz i zegar. Zapoznajcie się z filmem. ZADANIE.
Obraz
KLASA VI TEMAT: Prędkość, droga, czas. Bardzo często używasz pojęć szybkość lub prędkość. Mówisz: „Ten samochód porusza się szybciej, a tamten – wolniej (albo jeden porusza się z dużą prędkością, a drugi – z małą)”. Kiedy spacerujesz, poruszasz się z mniejszą prędkością, niż kiedy biegniesz po boisku. Kiedy obserwujesz wskazania prędkościomierza w samochodzie,  widzisz, że się one zmieniają. Czy zastanawiałeś się, czym jest prędkość? Zapisz w zeszycie v=prędkość    s=droga t=czas
Obraz
KLASA IV TEMAT: Ułamek jako iloraz. ZADANIE Przedstaw wyniki dzielenia w postaci ułamka: 4 : 5= 9:10= 2:8= 3:7= 4:12=
Obraz
KLASA VII TEMAT: Redukcja wyrazów podobnych. Zapoznaj się z filmem. Zapisz w zeszycie
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Diagramy i wykresy. W życiu codziennym spotykamy się również z wieloma informacjami. Dane statystyczne mogą być uzyskiwane w różny sposób: poprzez sondaże, spisy, referenda, wywiady, badania. Przedstawiane są one za pomocą opisu słownego, tabel, wykresów, diagramów. Typ diagramu zależy od rodzaju informacji, jaką chcemy przedstawić. Zapoznajcie się z filmem. ZADANIE Na diagramie przedstawiono wyniki pomiaru masy ciała pewnej liczby dziewcząt i chłopców w wieku 7 lat. Jak liczna była grupa dziewcząt, a jak liczna grupa chłopców? Ile osób wśród badanych siedmiolatków miało masę ciała poniżej  25kg? Ilu chłopców miało masę ciała co najmniej równą 25 kg?
Obraz
KLASA VI TEMAT:  Co to są procenty?     Trudno sobie wyobrazić nasze życie bez procentów. W domu, w szkole czy w sklepie spotykamy się z procentami. Promocje, obniżki i podwyżki cen, skład produktów i leków, statystyki ocen i frekwencja w szkole, wyniki wyborów, kredyty i lokaty bankowe – wszędzie mówi się i pisze o procentach. W rozmowach także często używamy zwrotów związanych z procentami, np. mówimy: „Zgadzam się z tobą w stu procentach”, co oznacza, że jesteśmy tego samego zdania, co nasz rozmówca. Przykład  Skoro 1%= 1 ze100   to 7%=7 ze100, 50%=50 ze100  czyli  połowa 25%=25 ze 100 czyli ćwiartka 75%=75 ze100 10%=10 ze100 100%=100 ze100  czyli całość Pamiętajmy, że procenty określają część jakiejś całości. Procent jest zawsze ułamkiem pewnej wielkości. ZADANIE  Poszukajcie w domu produktów na których zapisane są procenty.
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Diagramy i wykresy. Przykład  W pewnej szkole dokonano zestawienia liczby uczniów wszystkich klas pierwszych, drugich oraz trzecich w podziale na dziewczęta i chłopców. Zobaczcie tabelę, diagramy słupkowe oraz pierścieniowe, w których przedstawiono dane dotyczące liczebności poszczególnych grup klasowych. TABELA Klasa Liczba dziewcząt Liczba chłopców Liczba wszystkich uczniów I a 14 13 27 I b 13 13 26 I c 15 13 28 II a 13 12 25 II b 16 10 26 II c 10 18 28 III a 13 11 24 III b 10 13 23 III c 13 14 27 Z tabeli można odczytać: dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w poszczególnych klasach, dokładną liczbę wszystkich uczniów w poszczególnych klasach, dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w szkole, dokładną liczbę wszystkich uczniów w szkole, o ile więcej / o ile mniej jest dzie