Posty

Wyświetlanie postów z maja 10, 2020
Obraz
KLASA VII TEMAT: Liczby- powtórzenie.
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Diagramy, wykresy i tabele-powtórzenie.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Ułamki powtórzenie wiadomości.
Obraz
KLASA V TEMAT: Ile to kosztuje?
Obraz
KLASA VI TEMAT:Plan, mapa, skala. Źródło:  https://www.youtube.com/watch?v=XjbMpzyru2E Odczytywanie odległości na planie i na mapie Jeśli mapa wykonana jest w skali 1:100, to 1 cm na mapie to w rzeczywistości 100 cm = 1 m. Jeśli mapa wykonana jest w skali 1:1000, to 1 cm na mapie to w rzeczywistości 1000 cm = 10 m. Jeśli mapa wykonana jest w skali 1:100000, to 1 cm na mapie to w rzeczywistości 1000 m = 1 km.
Obraz
KLASA V TEMAT: Ile to kosztuje?
KLASA VII TEMAT: Powtórzenie wiadomości Początki dynastii. Pod koniec IX i w wieku X kolejni książęta z rodu Piastów umacniali swoją władzę na obszarze pomiędzy Odrą a Wisłą, przekazując ją z ojca na syna. Mieszko I rozpoczął swoje rządy około roku 960, w wieku mniej więcej 25 lat. I sprawował je aż do swojej śmierci wiosną roku 992.                                                                                                Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania 1,2 i 3. 1.    Mieszko I urodził się około roku ................................................................... 2.    Ile lat trwało panowanie Mieszka I ? ............................................................. 3.    Ile lat miał Mieszko w chwili swojej śmierci? ............................................... 4. Zapisz jak najkrócej: a              11x + 8a – 5x – 7a =      9a + 5b – 6c –2b + 3c – 8a = 5. Niech x będzie pewną liczbą. Zapisz liczbę: a)
Obraz
KLASA VI TEMAT:Plan, mapa, skala. Źródło: https://slideplayer.pl/slide/406941/ Skala 2 : 1 oznajmia nam, że pewien przedmiot, rysunek został powiększony dwukrotnie. Skala 1 : 1 oznajmi nam, że pewien przedmiot, rysunek jest naturalnej wielkości. Skala 1 : 2 oznajmia nam, że pewien przedmiot, rysunek został pomniejszony dwukrotnie. Źródło:  https://www.youtube.com/watch?v=ZjNTiiXubR4
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Przedstawianie danych. W życiu codziennym spotykamy się również z wieloma informacjami. Dane statystyczne mogą być uzyskiwane w różny sposób: poprzez sondaże, spisy, referenda, wywiady, badania. Przedstawiane są one za pomocą opisu słownego, tabel, wykresów, diagramów. Typ diagramu zależy od rodzaju informacji, jaką chcemy przedstawić. https://epodreczniki.pl/a/przedstawianie-danych-statystycznych/D4fGJ1SKU ZADANIE W jakiej sytuacji  z życia spotkałeś się z diagramem, wykresem lub tabelą.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Mnożymy ułamek przez liczbę naturalną. Źródło:   https://www.youtube.com/watch?v=jC7nOanR8ak   Źródło: https://www.slideserve.com/basil/u-amki-zwyk-e ZADANIE Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=nwZOJhgdpeU
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Mediana. Aby obliczyć średnią arytmetyczną zestawu danych, należy je do siebie dodać i otrzymaną sumę podzielić przez ich liczbę. Jeżeli w zestawie znajduje się nieparzysta liczba wyników, to medianą jest wyraz znajdujący się na środku uporządkowanego rosnąco zestawu. Źródło:  https://matematykaprzyjazna.pl/srednia-i-mediana/ Jeżeli w zestawie jest parzysta liczba danych, to mediana jest równa średniej arytmetycznej dwóch środkowych wyrazów uporządkowanego rosnąco zestawu. ZADANIE Możecie potrenować: https://epodreczniki.pl/a/srednia-arytmetyczna-i-mediana-zestawu-danych/D11Tkzbmg
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Średnia arytmetyczna. Aby obliczyć średnią arytmetyczną zestawu danych, należy je do siebie dodać i otrzymaną sumę podzielić przez ich liczbę. ZADANIE Oblicz średnia arytmetyczna zestawu danych: 2,2, 3, 1, 7.
Obraz
KLASA VII Wtorek i środa. TEMAT: Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Zapisz w zeszycie. Zapoznaj się z filmem. https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-sumy-algebraicznej-przez-jednomian/DuyM3OK3G
Obraz
KLASA VI TEMAT: Prędkość, droga, czas. Dziś ostatnia część tego tematu - czas. Odpowiemy na pytanie: Jak długo? Zapisz w zeszycie. Czas to iloraz drogi przez prędkość. Aby obliczyć czas musimy podzielić drogę przez prędkość.
Obraz
KLASA V TEMAT: Jednostki wagi.  Do jej mierzenia masy służy waga. Niektóre jednostki masy, takie jak kilogram i dekagram poznaliście już wcześniej. Jeden kilogram to 100 dekagramów, co zapisujemy w skrócie 1 kg=100 dag Do określenia masy bardzo lekkich przedmiotów używamy mniejszej jednostki – grama. Dziesięć gramów to dekagram. 10 g=1 dag Do określania masy obiektów bardzo ciężkich używamy innej jednostki – tony. Jedna tona to tysiąc kilogramów. 1 t=1000kg Dobierz prawidłową masę do poniższych przedmiotów: 1) Masa listu to: A. 12 kg B. 12 t C. 12 g 2) Masa książki to: A. 30 kg B. 30 t C. 30 dag 3) Masa stołu to: A. 8 kg B. 8 g C. 8 dag 4) Masa autobusu to: A. 8 kg B. 8 t C. 8 g D. 8 dag ZADANIE Zaznacz prawidłową odpowiedź. 1) 7 dag to: A. 70 kg B. 70 t C. 700 g D. 70 g 2) 30 kg to: A. 300 dag B. 3000 dag C. 300 g D. 3000 g Poziom 3 – każda poprawna odpowiedź za 3 pkt. Rozwiąż zadania, korzystając ze
Obraz
KLASA IV TEMAT: Odejmowanie ułamków. Odejmując ułamki o jednakowych mianownikach, odejmujemy  liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian. Tak jak na wczorajszej lekcji w dodawaniu. ZADANIE Zadanie 6.  Zadanie 7,8 dla chętnych.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Dodawanie ułamków. Dodając ułamki o jednakowych mianownikach, dodajemy  liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian. Zapoznajcie się z filmem. ZADANIE
Obraz
KLASA V TEMAT: Jednostki miary długości. W życiu codziennym posługujemy się różnymi jednostkami długości. Duże odległości podajemy w kilometrach, na przykład odległości między miastami. Mniejsze w metrach, na przykład długość i szerokość szkolnego boiska. Długość biurka w centymetrach, a grubość telefonu w milimetrach. Animacja Zapoznajcie się z filmem. Zapisz do zeszytu. ZADANIE Uzupełnij 1 cm = ........ mm 2 cm = ...........mm 6 cm = ...........mm 10 cm = ...........mm 12 cm = ...........mm 30 mm = ........cm 50 mm = ........cm  6m=..........cm 4dm=............cm
Obraz
KLASA VI TEMAT: Prędkość, droga, czas. Wokół nas poruszają się zarówno ludzie, jak i zwierzęta, rzeczy czy pojazdy. Ruch jest zjawiskiem powszechnym. Opisując ruch używamy trzech pojęć: drogi, prędkości i czasu. Prędkość, droga i czas to ważne pojęcia, z którymi spotykamy się nie tylko na matematyce, ale także na przyrodzie, fizyce i biologii. Na poprzedniej lekcji poznaliście wzór na prędkość, a dziś poznamy wzór na drogę. Jeżeli znamy prędkość poruszającego się np. pojazdu, to możemy obliczyć, jaką drogę pokona ten pojazd w określonym czasie. Aby ją obliczyć mnożymy prędkość przez czas. Zapisz wzór do zeszytu.