Posty

Wyświetlanie postów z maja 17, 2020
Obraz
KLASA V TEMAT: Dodawanie liczb całkowitych. Źródło: https://matematycznynerd.blogspot.com/p/blog-page_24.html
Obraz
KLASA VII i VIII TEMAT: Liczby- powtórzenie.
Obraz
KLASA IV  TEMAT: Dodawanie ułamków dziesiętnych. ZADANIE
Obraz
KLASA VI TEMAT: Jednostki masy-powtórzenie.
Obraz
KLASA V TEMAT: Liczby dodatnie i ujemne. Mówiąc o pogodzie często mówimy, że temperatura jest dodatnia lub ujemna. Źródło: http://moja-matematyka-pl.blogspot.com/2014/04/liczby-dodatnie-i-liczby-ujemne.ht ZADANIE
Obraz
KLASA VI TEMAT: Ile to waży-zadania z treścią. Zadania dla chętnych.
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Proste doświadczenia losowe. Źródło: https://slideplayer.pl/slide/840538/ Zapoznajcie się z prezentacją.
Obraz
KLASA VII ŚRODA I CZWARTEK  TEMAT: Liczby - powtórzenie.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Porównywanie ułamków dziesiętnych. ZADANIE Uporządkuj ceny od najmniejszej do największej: temperówka 2,04 zł cyrkiel 4,50 zł długopis 3,26 zł ekierka 2,59 zł zeszyt 3,15 zł ołowek 2,25 zł
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Proste doświadczenia losowe. Zapiszcie notatkę. Doświadczeniem losowym nazywamy doświadczenie, które można wielokrotnie powtarzać i które ma więcej niż jeden możliwy wynik. Przykładem doświadczenia losowego jest rzut kostką do gry. Każdy możliwy wynik doświadczenia losowego (np. wyrzucenie 5 oczek na kostce do gry) nazywamy zdarzeniem elementarnym. Zbiór kilku zdarzeń elementarnych to zdarzenie losowe. By określić prawdopodobieństwo (szansę zaistnienia) danego zdarzenia losowego należy obliczyć stosunek liczby zdarzeń sprzyjających danemu zdarzeniu do liczby wszystkich możliwych zdarzeń. Obliczaniem szansy zaistnienia danego zdarzenia zajmuje się rachunek prawdopodobieństwa.
Obraz
KLASA VII TEMAT: Liczby- powtórzenie.
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Czy statystyka mówi prawdę ?
Obraz
KLASA VI TEMAT: Ile to waży?
Obraz
KLASA V TEMAT: Liczby dodatnie i ujemne w życiu codziennym. Zapoznajcie się z filmem ze strony: https://epodreczniki.pl/a/liczby-ujemne-w-zyciu-codziennym/DkQaKXddX Źródło:  Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0. ZADANIE Na mapie na białym polu są temperatury w dzień , a na czarnym polu temperatury w nocy. W nocy najzimniej było w …. W dzień temperatura powietrza w Gdańsku wynosiła … . W dzień pięć stopni było we … . W dzień jednakowa temperatura była w …i … oraz w … i … . W ciągu dnia temperatura powietrza w Katowicach była o dwa stopnie … niż w nocy.
Obraz
KLASA IV TEMAT: Ułamek dziesiętny.
Obraz
KLASA VI TEMAT: Jednostki masy.  Do jej mierzenia masy służy waga. Niektóre jednostki masy, takie jak kilogram i dekagram poznaliście już wcześniej. Jeden kilogram to 100 dekagramów, co zapisujemy w skrócie 1 kg=100 dag Do określenia masy bardzo lekkich przedmiotów używamy mniejszej jednostki – grama. Dziesięć gramów to dekagram. 10 g=1 dag Do określania masy obiektów bardzo ciężkich używamy innej jednostki – tony. Jedna tona to tysiąc kilogramów. 1 t=1000kg Dobierz prawidłową masę do poniższych przedmiotów: 1) Masa listu to: A. 12 kg B. 12 t C. 12 g 2) Masa książki to: A. 30 kg B. 30 t C. 30 dag 3) Masa stołu to: A. 8 kg B. 8 g C. 8 dag 4) Masa autobusu to: A. 8 kg B. 8 t C. 8 g D. 8 dag ZADANIE Zaznacz prawidłową odpowiedź. 1) 7 dag to: A. 70 kg B. 70 t C. 700 g D. 70 g 2) 30 kg to: A. 300 dag B. 3000 dag C. 300 g D. 3000 g
Obraz
KLASA V TEMAT: Średnia arytmetyczna. Aby obliczyć średnią arytmetyczną zestawu danych, należy je do siebie dodać i otrzymaną sumę podzielić przez ich liczbę. Przykład 1 Uczeń ma takie oto oceny: prace klasowe: 4, 3, kartkówki: 4, 3, prace domowe: 5, 5. Ocena końcowa z przedmiotu jest wyznaczona w oparciu o średnią arytmetyczną. Jeśli wszystkie oceny mają takie same wagi to ich średnia arytmetyczna wynosi (4+3+4+3+5+5) : 6= 24:6=4 Uczeń ma ocenę  średnia - czwórkę. ZADANIE Oblicz średnia arytmetyczną z ocen:  5,5, 2,4
Obraz
KLASA IV TEMAT: Ułamek dziesiętny. Zapisz notatkę w zeszycie. Źródło:   https://slideplayer.pl/slide/810847/