W pewnej szkole dokonano zestawienia liczby uczniów wszystkich klas pierwszych, drugich oraz trzecich w podziale na dziewczęta i chłopców.
Zobaczcie tabelę, diagramy słupkowe oraz pierścieniowe, w których przedstawiono dane dotyczące liczebności poszczególnych grup klasowych.
TABELA
Klasa
Liczba dziewcząt
Liczba chłopców
Liczba wszystkich uczniów
I a
14
13
27
I b
13
13
26
I c
15
13
28
II a
13
12
25
II b
16
10
26
II c
10
18
28
III a
13
11
24
III b
10
13
23
III c
13
14
27
Z tabeli można odczytać:
dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w poszczególnych klasach,
dokładną liczbę wszystkich uczniów w poszczególnych klasach,
dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w szkole,
dokładną liczbę wszystkich uczniów w szkole,
o ile więcej / o ile mniej jest dziewcząt lub chłopców w każdej klasie.
I przedstawić w postaci diagramu słupkowego.
W diagramach pierścieniowych podano liczbę dziewcząt i liczbę chłopców w poszczególnych klasach.
Możemy powiedzieć,że diagramy i wykresy przedstawiają dane liczbowe w postaci pewnego rodzaju rysunków.
ZADANIE
Na diagramie przedstawiono dane dotyczące prędkości rozchodzenia się dźwięku w różnych ośrodkach.
Kliknij, aby uruchomić podgląd
W którym ośrodku dźwięk rozchodzi się najszybciej, a w którym najwolniej?
KLASA V TEMAT: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. Źródło: https://mathspace.pl/matematyka/mnozenie-liczb-ujemnych-czyli-dlaczego-minus-razy-minus-daje-plus/ ZADANIE
KLASA V TEMAT: Jednostki miary długości. W życiu codziennym posługujemy się różnymi jednostkami długości. Duże odległości podajemy w kilometrach, na przykład odległości między miastami. Mniejsze w metrach, na przykład długość i szerokość szkolnego boiska. Długość biurka w centymetrach, a grubość telefonu w milimetrach. Animacja Zapoznajcie się z filmem. Zapisz do zeszytu. ZADANIE Uzupełnij 1 cm = ........ mm 2 cm = ...........mm 6 cm = ...........mm 10 cm = ...........mm 12 cm = ...........mm 30 mm = ........cm 50 mm = ........cm 6m=..........cm 4dm=............cm
Obecny Jakub
OdpowiedzUsuń