KLASA VIII
TEMAT: Diagramy i wykresy.
Możemy powiedzieć,że diagramy i wykresy przedstawiają dane liczbowe w postaci pewnego rodzaju rysunków.
ZADANIE
TEMAT: Diagramy i wykresy.
Przykład
W pewnej szkole dokonano zestawienia liczby uczniów wszystkich klas pierwszych, drugich oraz trzecich w podziale na dziewczęta i chłopców.
Zobaczcie tabelę, diagramy słupkowe oraz pierścieniowe, w których przedstawiono dane dotyczące liczebności poszczególnych grup klasowych.
Zobaczcie tabelę, diagramy słupkowe oraz pierścieniowe, w których przedstawiono dane dotyczące liczebności poszczególnych grup klasowych.
Klasa
|
Liczba dziewcząt
|
Liczba chłopców
|
Liczba wszystkich uczniów
|
Z tabeli można odczytać:
- dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w poszczególnych klasach,
- dokładną liczbę wszystkich uczniów w poszczególnych klasach,
- dokładną liczbę dziewcząt i chłopców w szkole,
- dokładną liczbę wszystkich uczniów w szkole,
- o ile więcej / o ile mniej jest dziewcząt lub chłopców w każdej klasie.
I przedstawić w postaci diagramu słupkowego.
W diagramach pierścieniowych podano liczbę dziewcząt i liczbę chłopców w poszczególnych klasach.
Możemy powiedzieć,że diagramy i wykresy przedstawiają dane liczbowe w postaci pewnego rodzaju rysunków.
ZADANIE
Na diagramie przedstawiono dane dotyczące prędkości rozchodzenia się dźwięku w różnych ośrodkach.
Obecny Jakub
OdpowiedzUsuń